Utsikt til innsikt

Hvem kan bli kundebehandler?
Kan alle bli kundebehandler? Svaret er nei! Det kreves helt spesielle egenskaper for å bli kundebehandler.

Ai eller ekte mennesker?
Kundesentre står ofte overfor valget mellom automatisering og personlig service. Nøkkelen er å forstå når teknologi øker effektiviteten, og når menneskelig kontakt er avgjørende for

Hva trenger du?
Hvor ofte har du sagt dette til en kollega, en medarbeider, en venn eller et familiemedlem? Helt sikkert mange ganger, du også. Og tanken er

Ta folk!
Ta folk!
Som leder gjør du vel det? Tar folk. Kanskje hver dag, kanskje sjeldnere?

Serviceinnstilt og motivert
Serviceinnstilt og motivert. Dette står i stillingsutlysninger til kundesentre. Logisk med tanke på jobbinnholdet i en jobb som krever mye av medarbeiderne.

Ledelse trengs ikke
Trenger vi egentlig ledelse? Alle gjør jobben sin og da trenger vi ikke ledere? Det er vel mer kostnadseffektivt å bare sette et mål og

Jeg er meg selv
Jeg er meg selv!
I møtet med medarbeidere og ledere hører jeg uttrykket «Jeg er bare meg selv» ganske ofte. Da lurer jeg alltid

Svaret du får
Svaret du får – Noen ganger opplever du at svaret du får ikke helt er det du forventet eller det du ønsket. Utfordringen er at

Hvordan sikre mestring i kundesenteret?
Alle mennesker trenger å oppleve mestring! Hvordan kan vi sikre dette i et kundesenter?

Ledelse = tannpuss
Ledelse = tannpuss.
Er du, eller tenker du på å bli, leder? Først: masse lykke til! Deretter: du har det i deg, for du

Riktig svar vs. å svare riktig
Riktig svar vs å svare riktig.
Det er forskjell på å svare riktig og å gi riktig svar i møtet med en kunde.

Ansvar eller autonomi
Ansvar eller autonomi? De siste årene har det blitt mer og mer snakk om autonomi. Kanskje som alternativ til gamle dagers kontroll og ofte med