Alle mennesker trenger å oppleve mestring! I et kundesenter har vi veldig mange muligheter til å sikre at medarbeiderne opplever dette.
«Se meg»
I media og særlig innenfor ledelsesmedia, er det mer og mer oppmerksomhet rettet mot de nye generasjonene. Ofte kan vi lese ting som: de er vanskelige, de har ikke arbeidsmoral eller de tåler ingen ting.
«Neste generasjon er alltid annerledes enn den forrige!»
Mestring er ikke det samme for alle
For «Boomer-generasjonen» er og var det kanskje nok mestring i å få og å ha en jobb. Generasjon X ønsket kanskje å gjøre sitt beste og følge pliktfølelsen. Etter hvert ligger det kanskje også mestring i individualisering og fremgang for dem.
Millennials har et større behov for å bli sett og anerkjent enn generasjonene før. Dermed trenger de kanskje mer og oftere noe å bygge sin mestring på. Mens Generasjon Z er de nyeste medarbeiderne i kundesenteret. For disse er mening viktig. De har aldri levd uten internett og sosiale medier. De har levd med «dopamin-skuddet» i hånden 24/7. En «like» er en form for mestring for disse. Dermed er det opplevde behovet for mestring enda større for dem enn de før dem.
Lurer du om alle kan bli kundebehandlere? Les om dette her.