Interim kundesenterleder

Få støtte når dere trenger det mest.

Kort eller lang tid

Det å finne den neste lederen til et kundesenter kan være utfordrende. Rekruttering av eksterne kan ta tid, først skal den riktige personen finnes og så kan det være oppsigelsestid. Rekruttering internt er både bra for å vise frem karrieremuligheter og for å sikre videreføring av faglig kompetanse. Samtidig kan det være behov for å både bygge og utvide lederkompetansen hos den interne kandidaten.

Hvor lang tid rekrutteringen tar vil variere og hvor stor utfordringen blir for kundesenteret er vanskelig å si på forhånd. Jo lenger tid det tar før en ny leder er på plass. jo større er faren for at det påvirker kundesenteret negativt.

Alle kundesentre er unike

Dette skyldes at de er i forskjellige selskaper og derfor jobber med forskjellige oppgaver, på forskjellige måter. Ethvert kundesenter har sin unike kultur og denne er vesentlig for resultatene kundesenteret leverer. I tillegg har de sin egen faglige kompetanse, knyttet til deres produkter og tjenester.

Interne ressurser har den faglige kunnskapen og kompetansen. En interim leder vil derfor fokusere på kulturen og det kommunikasjonsfaglige. I tillegg til å forvalte de menneskelige ressursene på best mulig måte.

Interim er midlertidig

En interim leder er en midlertidig leder. Naturligvis kan det finnes andre interne ledere som kan ta over kundesenteret i perioden frem til den nye lederen er på plass. Samtidig har andre interne ledere andre team de leder og andre oppgaver de har ansvar for. Dett kan være en løsning å benytte, med fare for at to avdelinger eller team lider av den.

Ved å leie inn en interim leder for kundesenteret får dere en leder med god erfaring og dyp kompetanse. Dette er en leder som tar tak i et kundesenters spesielle behov fra dag 1 og som, i tillegg, kjenner til og kan håndtere alle formelle og uformelle krav til en kundesenterleder.

For dere betyr «Ledelse i mellomtiden» at dere kan få en ressurs i en uke, 1 måned, noen dager hver uke, alle dager hver uke eller en annen kombinasjon som passer for dere og deres behov.

Erfaring

Dere får tilgang til mer enn 15 års ledererfaring og 10 års konsulenterfaring. Erfaringen kommer fra oppstart, oppbygging og restrukturering av 11 callcenter, i Norge og Danmark. Den inkluderer intervju, ansettelse, opplæring og oppfølging av teamledere og medarbeidere

Kompetanse

15 år med oppstart, oppbygging og drift av 11 callcenter gir store muligheter for å både lykkes og for å feile. Det har bygd mye kompetanse om drift og utvikling. Opplæring av medarbeidere og teamledere har også gitt mye erfaring om hva som fungerer og hvor godt. De senere 10 år som konsulent har bygd videre på denne erfaringen og formaliserte den. Oppdrag for en lang rekke kundesenter, i både offentlig og privat sektor, har påvirket og utvidet kompetansen videre. Dessuten 4 års ansvar for KSP-Kundeserviceprisen, både gjennomføring og analyse av resultatene. I undersøkelsen observeres opptil 40 prestasjoner i hver henvendelse og resultatene gir dyp innsikt i både effekten av prestasjonene og hvor konsekvent kundebehandlerne gjennomfører dem.

Gjennomføring

Dere velger hvordan og hvor mye dere ønsker bidrag til drift av kundesenteret. Minstetiden er 1 måned og mellom 1 og 5 dager hver uke. Tjenesten faktureres månedsvis på forskudd.

Andre tjenester

Denne hjemmesiden bruker informasjonskapsler. Ved å fortsette å bruke siden godtar du vår bruk av informasjonskapsler. Ingen informasjon deles med andre.